15 augusti, 2011

Levaxin

Besök hos läkaren igen idag.
Hon undrade om jag hade några funderingar eller frågor men det enda jag ville veta var om jag kunde fortsätta mitt liv som vanligt. Och framför allt, kan jag fortsätta med min träning.
Jag fick klartecken.
Maxvärde för TSH bör enl läkaren vara 4,5. Mitt värde är 68.
Då TSH är för högt och T3 för lågt så jobbar sköldkörteln hårt och skickar en massa signaler för att producera men inget händer.
Läkaren tyckte att det var tufft att jag klarat mig så pass länge som jag gjort med tanke på all min träning.
Men jag är ju jävligt envis också.
Från och med i morgon äter jag Levaxin. For life.
Återbesök om två veckor. Nya prover och kolla dosering.
Känns skönt att veta varför jag är så trött och varför jag har typ en 10 andra konstiga symptom..

Mitt mål är och förblir att jag ska vara i mitt livs form när jag fyller 40 - om två år.

Avslutat dagen med att köra ett boxpass. 14 härliga deltagare. Jag gav järnet och nu är energin absolut slut för idag. Men det är så himla tokroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...