16 juni, 2012

Bröd


Mjukt LCHF-bröd

1 1/2 dl mandelmjöl
1/2 dl pofiber (Jag hade dock inte det hemma utan hade ist 2 dl mandelmjöl)
2 msk linfrön (Eftersom jag har mixat mina linfrön med sesamfrön fick det bli en mix)
2 dl riven ost
4 ägg
2 tsk fiberhusk
1/2 tsk flingsalt
1 tsk bakpulver

Vispa äggen pösiga. Blanda alla torra ingredienser och vispa ner i äggsmeten. Blanda ner osten och låt stå en stund. Sedan hällde jag ut smeten/degen på ett bakplåtspapper, plattade till och jämnade till degen tills det blev en lagom tjock cirkel. Enligt receptet går det bra att grädda i muffinsformar också om man vill göra exempelvis hamburgerbröd av det. Grädda i 200 grader i ca 20 min.



Ett jättegott bröd, jag gjorde det lite tjockare också.
Nu minns jag inte vart jag hittade receptet, jag lägger självklart in en länk om du känner dig träffad ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...