02 augusti, 2012

LCHF Pizza

Dagens middag, LCHF-Pizza

Jag gjorde det enkelt för mig och använde osötad tacosås som bas (nödlösning, men gott)
Sen på med ost, skinka och salami på den ena och på den andra hade jag ost, tacofärs, röd lök och tomat.
Botten gjorde jag efter det här receptet;
2 plåtar (8-12 portioner)
200 g riven grana padano eller liknande
8 ägg
1,5 dl vispgrädde
4 msk fiberhusk
Lite salt

Vispa ägg, grädde och fiberhusk med elvisp, blanda sist ner osten. Låt stå ca 5 minuter. Fördela degen på två plåtar. Grädda i ugn ca 15 minuter i 175g.
Fördela sedan önskat pålägg på bottnarna och grädda i 250 g tills osten smält och allt fått fin färg!

Botten är såklart inte som vanlig botten men ett helt ok alternativ. Ska kolla om jag kan hitta nåt bra recept med mandelmjöl, borde funkar för att få lite mer brödkänsla.





Efter intagen middag åkte jag upp till TOKA och fick ett superschysst benpass i gymmet, tack P och J!!
Sen var det min tur att köra coren, jag hade grym träningsvärk men med härliga deltagare ger man alltid 100% ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...