02 september, 2012

Matinspiration

Lövbiffgryta


Det här äter vi idag och receptet har jag kommit på helt själv ;-)
700 gram strimlad lövbiff
1 lök
1 paprika
2 vitlöksklyftor
1 gräddost kvibille
2 dl grädde
1 dl creme fraiche
lite kalvfond
salt och peppar

Bryn lök, paprika och hackad vitlök i smör. Slå över i en gryta. Slå på grädde och cf, lite kalvfond och smula i osten. Bryn köttet för sig och lägg över. Smaka av med salt och peppar.
Servera med grönsallad/coleslaw




Kycklingpaj LCHF/glutenfri

I morgon ska jag köra pass, blir tajt med tid till matlagning så jag var lite förutseende och gjorde denna idag.
Vi åt grillad kyckling i går så det är kycklingresterna som blev över som blev paj :-)
Receptet finns här:

Mina ändringar från originalreceptet är att jag tog mandelmjöl + kokosmjöl istället för kokos- och paranötsmjöl. Sen blev det halverade cocktailtomater ovanpå istället för sparris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...